Kenapa Hati Aku Berdebar-Debar ???

Kesian... Macam ni la keadaan LC baru keluar dari balai, telah kehilangan identiti asal hitam silver...




Kira-kira seminggu sebelum menyambut bulan Ramadhan yang penuh kemuliaan dan memberi seribu makna dan pengertian untuk aku tahun ini, aku mendapat panggilan dari no yang tidak dikenali dan menjawab panggilan itu dengan hati yang berdebar-debar.... Sambil hatiku berkata apsal aku rasa lain macam untuk menjawab panggilan ni ?...

Setelah berbalas ucapan salam ternyata ini adalah panggilan yang di nanti-nantikan !!! Setelah 6 bulan berdoa dan berusaha akhirnya... Apa yang dapat aku lakukan hanyalah bersyukur kepada yang Maha Kuasa.

Aku seolah-olah berada diawang-awangan setelah di beritahu yang motosikal aku yang hilang kira-kira 6 bulan lalu sudah di temui dalam keadaan sihat sejahtera dan kini berada di Balai Polis Sentul. Aku di minta untuk datang ke Balai Polis Sentul untuk melakukan pengecaman bagi memastikan yang motosikal LC 135 ES itu adalah kepunyaan aku atau tidak.

Mula-mula aku sampai di balai dan melihat keadaan LC (panggilan manja untuk moto aku)... Alhamdulillah dan bersyukur kepada Allah... Motosikal aku yang hilang selama 6 bulan masih mempunyai rupa seperti motosikal walaupun sport rim telah ghaib, no plat telah di tukar dan cover set hampir 100% telah di tukar untuk menghilangkan identiti asal... Lima nam kali jugak la aku mengucapkan terima kasih kepada SM. Abdul Rahman Ketua Pegawai Penyiasat yang memgetuai pasukannnya mengadakan sekatan jalan raya di sekitar Gombak dan berjaya menahan suspek yang mencuri LC kesayanganku.

Walaupun LC aku dah tak macam rupa asal tapi aku tetap bersyukur pasal biasanya kalau kes motosikal hilang selama 6 bulan, kalau dapat pun dalam lombong dah tinggal rangka atau bangkai.

3 comments:

  1. alhamdulillah... bahagianya dapat balik moto... taniah2...

    ReplyDelete
  2. Tersangat-sangat la bahagianya...T.kasih Mazeed..

    ReplyDelete
  3. Allahhuakbar!Nie la Motorsikal Syam yg ilang dulu tu ekk??X sangke dpt jumpa balek,kn..Alhamdulillah bnyk2 lh kn..X sume dpt jumpe balek elok spt sediakala malah bertambah cantik plk tu Motorsikal Syam nie..Mcm kes staff office sy tu lg kesian,pulis jumpa bangkai Motorsikal die je dlm hutan nun..Baru tgl 5minit je dh ilang..Ishh2..kejam sungguh pencuri Motorsikal zaman skrg..

    ReplyDelete