Kera Kena Belacan.

Kera kena belacan
Hahaha....Kenapa aku mulakan dengan senyum dan gelak ketawa macam kera kena belacan ?....Sebenarnya entri kali ni aku nak menjawab pertanyaan dan persoalan dari kawan2 dan sahabat handai yang tidak jemu2 bertanyakan soalan....Kenapa blog ko penulisan tunggang-langgang ?...Kenapa bahasa yg ko pakai huru-hara ?....Kenapa gambar yg ko letak kacau-bilau ?...Persoalannya ialah....Kenapa? Kenapa? dan Kenapa?....Sebelum aku menjawab....Aku nak ucapkan beribu, berjuta pendek kata bertrillion terima kasih la senang....Pasal korang sudi jengok2 blog aku yg buruk dan huduh ini....Kenapa aku gelak?....Aku gelak sebab, memang dari awal lagi aku dah mengaku yg penulisan dan bahasa yg aku gunakan memang tunggang-langgang...Kalau korang tak percaya?....Cuba jeling-jeling dan pandang-pandang kat bahagian profile....Adakah semua persoalan telah terjawab dan terungkai?....Kalau belum?...Aku akan cuba jawab dengan panjang berjela-jela lagi....Tak de hal untuk kawan2 seperjuangan punya pasal...Ok, aku tak rasa letih untuk menjawab sebab aku menghargai segala penat lelah korang bertanya....Pasal orang tua2 pun selalu berpesan....Malu Bertanya Sesat Jalan....Untuk pengetahuan korang aku memang x de pengalaman dalam bidang penulisan ni....Kalau tak dh lama aku jadi kawan baik M.Nasir dan arwah Loloq...Paling koman pun menggantikan tempat Sasterawan Negara...Darah dan fahaman aku sebenarnya beraliran sains masa sekolah dulu...Kalau beraliran sastera dah lama aku terer dalam bidang penulisan....Benda-benda yg aku tulis bukan rekaan semata-mata.... Kalau korang baca betul2 insyaallah akan faham....Pasal aku gunakan bahasa melayu rojak bukan bahasa Jerman 'pasembor'....Tapi ada la jugak seentri dua yg aku merapu kedana....Yang aku merapu tu mungkin sebab cuaca di Malaysia sekarang tak menentu kot...Untuk pengetahuan korang, faktor2 perubahan cuaca jugak memainkan peranan penting dan merupakan salah satu sebab kenapa penulisan aku tunggang-langgang....Bukan saja tulisan aku, malahan stadium kat Terengganu yg berharga 300 juta, Bukit Antarabangsa, Highway MRR2, bangunan Giant kat P.Jaya pun boleh runtuh menyembah bumi...Aku harap dengan penjelasan yg tak semengah ini, semua persoalan yg telah mengganggu fikiran, sehingga menyebabkan korang tak bley tido malam selama ini telah terjawab....Renung-renungkan dan selamat beramal...Hahaha....

2 comments:

  1. takpe2 sebab masing2 ada blog sendiri dan we are our own master in our own blog kan hihi...

    ReplyDelete
  2. Ok...Mcm ni bru la geng....Bg moral support...

    ReplyDelete