Awek Cun Yang Malu.


28/3/2009....Petang ni hujan lebat...Bising dan memekak radio kereta aku, walaupun sound system ntahpapentah....Aku bosan terperangkap dalam kesesakkan lalulintas....Aku bengang dan mula mencari jalan 'shortcut'....Tiba-tiba perkara di luar dugaan berlaku.... Hp aku berbunyi....Aku brek dan berhenti di hentian LRT Sentul Timur untuk menjawab panggilan.Tanpa di sedari didalam hujan lebat, pintu kereta aku di buka.Aku berpaling untuk melihat macam nak pitam,nak cium,nak mengorat pun ada jugak....Apabila seorang awek cun berada di sebelah aku.Aku terpaku tidak terkata...."Maaf,salah kereta"....Awek itu turun dan berlalu pergi.Ish..ish..ish...Sambil berfikir dan bersembang dengan diri aku sendiri "Mesti awek tadi malu tak ingat"....Itulah padahnya kalau sibuk melayan hp sampai kereta pun dah tak nampak, apatah lagi no plat...Awal-awal aku dah nampak awek tu sibuk berkhayal dengan anset sebelum aku berhenti tadi....

2 comments:

  1. huhuhu, lawak2... comey ke awek tu... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Bg mata aku mmg comey siap + pakej cun lg...hahaha

    ReplyDelete