Rokok & Arak....

Tiba-tiba aku rasa nk tulis psl benda ni,walaupun aku bukan ahli politik....Klu korang perasan, pasal kenaikan harga rokok lg naik harga lg banyak penghisapnya.... Tapi aku x kisah sgt pasal benda ni tp yg aku kisah ialah macam mana pulak dengan benda yg 100% haram & ibu segala maksiat (arak).Harga benda haram ni naik ke x? aku pun x tau? tp yg aku dok tengok dlm tv balik2 iklan anti-merokok....Aku rasa dkt Malaysia club2 & disco bertambah maju,bersepah-sepah dan pesat membangun, pengunjung2 pun dh ramai yg berbangsa melayu & beragama islam....Tapi kadang2 aku rasa pelik la jugak sebagai rakyat Malaysia yg perihatin takkan rokok je kot yg haram dkt Malaysia ni???....Abis arak apa cerita pulak...??? Tunggu apa lagi klu korang nk komen on je....

1 comment:

  1. menarik iklan ni..
    tp msgnya sngt pntg..
    lectrer sy pnah bciter..
    dia xtau nak jawab apa bila sorg profesor dr Jepun dtg ke MALAYSIA n bertanya kepadanya..
    i tot ur country is muslin country..but y i can c kelab2 malam???blur terus lectrer aku..dala dia non muslim..hukhukk

    ReplyDelete