Al- Kisah Metrobus.


Mungkin korang semua pernah menaiki atau melihat Metrobus,kepada yg biasa melihat & menaiki bas ni mesti dh terbayang keadaan bas ni.....Tapi aku bukan nk sembang pasal rupa fizikal & jasmani bas ni tapi sikap pemandunya yg agak kurang ajar dan tidak menghormati pengguna2 jalanraya yg lain....16/1/2009...Aku macam biasa menunggang motor melalui Jalan Pahang untuk menuju ke pusat bandar mengikut laluan sebelah kiri di depan aku ada sebiji motor dan sebuah kereta.Apabila sampai, lebih kurang 250 meter berdekatan sebuah bus stop ( di Jalan Genting Klang),tiba-tiba sebuah Metrobus yg berada di lorong kanan tanpa memberi sebarang isyarat, terus memancung ke lorong sebelah kiri, kereta & motosikal yg berada di hadapan aku dan termasuklah aku sekali, tanpa membuang masa sesaat pun terus memaki-hamun dan membunyikan honnnnn...... dengan alunan bunyi yg agak panjang. Keadaan di waktu itu agak meriah dan happening dgn bunyi-bunyian hon dan bunyi-bunyian pemandu2 menekan emergency brek.Memang kurang ajar ataupun terlebih bengong betul pemandu bas ni !!! Dh la kurang ajar dan bengong di tambah lagi dengan sifat tidak berperikemanusiaan langsung, belum sempat seorang penumpang wanita berbangsa india turun dari bas, pemandu bas yg bangsat ni pun menekan minyak.Apalagi berguling-guling la wanita india tadi, tapi bukan di taman bunga macam cerita bollywood tp atas jalan raya.Pemandu bas itu menyedari kejadian itu tetapi dgn senang hati melajukan bas & meneruskan perjalanan.Sebuah teksi yg melihat kejadian itu berhenti dan terus membawa wanita tadi yg masih terbaring sambil meraung2 kesakitan di atas jalan. Ke hospital ke? klinik ke? aku pun tak tau.Kepada pemandu2 bas, x kira la memandu apa pun fikir la sikit pengguna2 jalanraya yg lain !!!!

2 comments:

  1. biasa la bus, diorg pk diorg besa itu jalan diorg punye la... huhuhu aku pun bengang gak dgn pemandu bus2 nie...

    ReplyDelete
  2. Dol ko pun ada pngalaman bengang dgn bas ka...Elok la tu sama2 la kita bengang....hahaha..

    ReplyDelete