Kemalangan & Alkohol....


13/9/2008...Gambar kemalangan yg aku letak dlm post ni sebenarnye takde kena mengena pun haha...saje letak nk bagi cantik, menarik & meriah...haha...Dlm kol 8 malam aku dlm perjalanan nk pergi beli barang2 nk buat dodol di NSK Selayang ( aku berniaga dodol kecil-kecilan).Apabila dh dkt nk smpi trafik light Bandar Baru Selayang,tiba-tiba sebuah kereta Nissan Sunny 130 Y dgn ganas & kejamnya memotong kereta aku (laknat sungguh & teramat kurang ajar kereta ni kata-kata yg terbit dari benak hati aku yg sedang cuba utk dicool downkan).Selepas memotong kereta aku dgn tidak berperikemanusiaan kereta itu terus melanggar pokok2 bunga hiasan yang di tanam oleh pihak Majlis Perbandaran Selayang.Aku pun dengan sifat perihatin yg tersemat didalam jiwa memberhentikan kereta Proton Knight 1.5 S tahun 1991 berwarna hitam kereta yg banyak membantu aku atau pendek kata "kereta cari makan".Semasa aku menghampiri kereta itu pemandu kereta itu membuka pintu & jatuh tergolek2 ke atas permukaan jalan.Aku terkejut teramat sgt & nk tergelak pun ada jugak,simpati memang tak ada langsung....Pasal apa aku tak simpati? Aku bukanlah manusia yg kejam atau tidak berhati perut ataupun makhluk asing yg tidak mempunyai perasaan.Tetapi kerana pemandu kereta Nissan Sunny 130 Y tu takde cedera sikit pun, kereta dia pun ok tiptop cuma calar sikit2 "coz" langgar pokok2 bunga hiasan...Pemandu kereta Nissan Sunny 130 Y yg membawa kereta mcm dh tak ingat dunia tu sebenarnya bukan lah pemandu F1 atau pelumba kebangsaan tetapi pemandu yg dh byk sgt minum alkohol....Aku malas nk layan org mabuk dan meneruskan misi aku utk membeli brg2 membuat dodol bg meneruskn perjalanan hidup sbg seorang peniaga....

No comments:

Post a Comment