Terapi Menghilangkan Stress.

Stephen Chow

Apa aku buat kalau bosan ??? Jarang ada istilah bosan dalam kamus hidup aku sebenarnya... Tak reti aku nak hidup bosan-bosan ni, bagi aku hidup ni perlu di nikmati sepenuhnya tapi kalau stress sikit-sikit tu normal la...

Biasanya kalau aku stress atau dah tak reti nak buat apa sangat-sangat, habis la kotak2 atau rak2 tempat penyimpanan cd / DVD cetak rompak dalam bilik berselerak...Hehehe jangan salah faham bukan menyepahkan bilik cara aku menghilangkan stress tapi untuk mencari cd yang lama2 lakonan Stephen Chow atau nama cina Chiau Sing Chi mamat yang kat dalam gambar tu...

Bagi aku lawak dia ni memang terbaik walaupun kadang2 lawak dia agak merapu dan melampau... Kenapa aku cakap lawak Stephen Chow ni terbaik ??? Bagi aku dia ni memang berkarekter tersendiri. Kalau korang dah tengok filem2 lakonan Stephen Chow ni mungkin korang akan perasan, lawak dengan muka yang teramat-amat la slumber dan aksi-aksi lawak pun di luar kotak fikiran manusia normal dan tak pernah terfikir oleh pelawak lain... Banyak jugak filem2 dia ni di antaranya yang selalu aku layan Sixty Million Dollar Man, King of Comedy, Fight Back to School, Forbidden City Cop, The Tricky Master, Lawyer Lawyer, The Lucky Guy, Shaolin Soccer, Kung Fu Hustle dan berlambak lagi...

Aku tengok sejak kebelakangan ni ramai jugak pelakon2 komedi dekat Malaysia ni macam Nabil Raja Lawak, Apek banyak terpengaruh meniru lawak2 Stephen Chow ni. Bagi aku pelakon2 komedi yang betol2 lawak la dekat Malaysia dan mempunyai karekter yang tersendiri ialah Afdlin Shauki dan semestinya Allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang lain2 tu ok la kot...

SELAMBAKODOK'S HOUSE
Kredit Gambar Untuk SELAMBAKODOK'S HOUSE

Aku dah tengok filem terbaru Afdlin Shauki Papadom memang terbaik tapi panjang sangat kalau aku nak cerita dekat sini...Aku rasa baik la korang pergi tengok sendiri, bagi aku memang tak rugi beli tiket bak kata Amy Search berbaloi-baloi...

Inilah di antara terapi menghilangkan stress yang aku amalkan kalau mempunyai masa yang terlebih-lebih...

3 comments:

  1. Salam,Syam..Morning!Cantik seh Templates
    baru!Syam..da tgk Papadom ke..Haihhh..jeles
    nieh sbb x dpt g tgk lg..Nk kuar hari nie
    or esok takot lak sbb ofcos la jln jammed kn today sbb Deepavali kn..Ade plk'Wail2'nnt kt tgh jalan tu..Aduii..
    Keh!Hepi Holiday ehh!Dun be stress2! ;)

    ReplyDelete
  2. @Hasni: Dh lama tk tgk movie...Skali-skala lepas gian...@ieda:W'slm...T.kasih,biase2 je template ni...Jln jammed ? No comment, psl sy dh lali hehe...Tgk Papadom pun secara kebetulan...Ieda hepi holiday 2 u 2...

    ReplyDelete