Mana Mau Cari Hantu ???

Mana Mau Cari Hantu
Pada hari buruh yg terlepas....Aku balik kampung...Pagi selepas sarapan....Aku mundar-mandir ke hulu ke hilir....Sambil berfikir apa yg aku fikir aku sendiri pun x tau...Nak fikir masa depan....Mana bley... Merancang masa depan baru betul...Masa depan walaupun sesaat bukan kita yg tentukan....Nak fikir ke belakang atau masa yg dh lepas....Pun tak bley....Benda yg dh lepas, sampai mati pun x dapat....Mengenang kenangan silam baru betul....Jadi setelah berfikir ke belakang dan ke depan sambil bersantai atas 'pangkin'....Aku mengambil keputusan untuk berfikir masa tengah ( walaupun agak kurang sedap bunyinya )....Sedang aku fikir dah macam ahli fikir sambil merenung lembu-lembu sedang melintas jalan secara beramai-ramai....Satu kejutan telah berlaku....Macam nak kena serangan jantung pun ada jugak....Apabila belakang aku di tepuk dengan kuat dan diikuti dengan suara tangisan yg amat luar biasa...."Pak Ngah Nak Hantu ???" anak buah aku yg berusia 3 thn setengah meminta...."Satu permintaan yg maha pelik dan dahsyat pernah aku terima sepanjang aku bergelar insan di dunia ini"...Mana aku nak cari hantu...Aku bukan ahli paranormal, jauh sekali sebagai anggota kumpulan ' GhostBusters '.....Kalau ada jual dekat kedai tujuh sebelas senang la bley beli....Sambil memujuk anak buah aku...Hati aku berkata dan otak aku berfikir..."Lain macam betul pukulan cerita hantu yg boleh di katakan seminggu enam hari di tayangkan di Tv".... Jangan kata budak2..... Aku sendiri pun selalu jugak layan cerita hantu..... Pasal hantu sekarang dah banyak yg cun-cun macam ' Maya Karin '.... Jadi kepada pihak yg berkenaan kurang-kurangkan la menayangkan cerita hantu walaupun untung....Aku takut kalau dah selalu hantu keluar Tv, hantu-hantu dah tak boleh nak cari makan pasal orang dah x takut dengan hantu..."Anak Buah Aku Umur Baru 3 Tahun Setengah Bley Mintak Hantu Apa Ceritaaaa !!!....Mana Mau Cari Hantu ???".......

7 comments:

  1. Salam Pak Ngah.
    Memperkenal hantu kepada kanak-kanak kesannya amat berbahaya. Suatu hari nanti mereka akan takut hantu melebihi takut Allah.
    Jadi tak kenal tak cinta, tak kenal tak takut.

    ReplyDelete
  2. Waalaikummussalam Leenoh. T.kasih diatas kunjungan anda. Itulah maksud yg cuba disampaikan.

    ReplyDelete
  3. Haaaaa..!?Ank sedare awk mintak han2?!
    Haha..dgr mcm lucu tp tu lh kenyataan,
    bdk2 nie kn mmg cpt t'pengaruh..Tu blm
    lg yg tgk cerita kartun Superman..Sampai
    tiru aksi2 Superman yg boleh m'bahaya kn diri
    diri..Bdk2,ape yg dorg tahu,kn..Main ikowt
    je..

    ReplyDelete
  4. hihi...alololooooo..comel nya anak sedare awak tu yer =)

    apa kata uncle dia lah berlakon jadik antu hihi..

    ReplyDelete
  5. Hahaha.Kelaar giler.
    Biar betul bdak 3 taun mintak antu.huhu

    Aku....er...er...

    Takut la dengar antu antu nie..ngeh2

    ReplyDelete
  6. Mmg kelakar....Tp dr pandangan sudut lain itulah hakikat....

    ReplyDelete
  7. stuju ngan Leenoh.
    knak2 akn takott ja sbut hntu,
    tp klaw soh smayang..
    punyala mlass.
    tak takut pun kat neraka ALLAH mcm depa takut kat hntu.
    so kenala knal dua2..
    huhu

    ReplyDelete