Terkejut & Surprise...


15/2/2009...Aku bukan kaki pancing tp pergi jugak la memancing kadang2,Pagi Ahad ni cuaca memang menarik & cantik untuk layan toman angin pun kurang....Lebih kurang 6.30 pagi Aku & Paksu pun smpi 'Empangan Semenyih'.Sementara PakSu memantau kawasan sambil menggunakan segala pengalaman dan aura zahir dan batin utk mengenal-pasti pot dan lokasi yg sesuai.....Aku mcm biasa la buat persiapan apa2 yg patut....Ok!Dh boleh start kata Paksu,kami pun layan sekumpulan toman yg tengah membawa anak-anaknya jalan2 sambil makan angin...Lebih kurang kol 7.15 pagi...Paksu dh naik 2 ekor toman lebih kurang 4kg...Aku sekor habuk pun belum naik...Kami tukar tempat 'coz' toman dh bergerak ke tempat lain.Tempat baru ni nmpk mcm ada 'luck' (aku berborak dgn hati aku sendiri)...Ok.Kami 'pot' betul2 tepi gigi air empangan,area tepi ni air x dalam sgt lebih kurang paras dada je...Tiba-tiba...jeng..jeng...jeng...Ada sekor sesumpah muncul dgn bangganya berlari betul2 depan kami terkejut & surprise jugak la, tp Aku & Paksu buat2 macho je...Sambil teruskan memancing..... Sekali lagi tiba-tiba lebih kurang kol 3 ptg, sekor ular tedung selar lebih kurang 4 meter lalu depan kami dgn fast & furiousnya mengejar sesumpah td, skali lagi kami terkejut & surprise lalu tanpa disedari Aku & Paksu dh basah kuyup akibat terlompat ke dalam air....Aku & Paksu dgn macho & basah kuyupnya menyimpan brg2 dan "tggu apa lg jom la balik" kata-kata terakhir Paksu....

No comments:

Post a Comment